سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 23694
کل یادداشتها ها : 8
خبر مایه


احتمالا شما دوستان کم و بیش با مشاهیر ایران در گذشته آشنایی دارید.بزرگانی چون ابن سینا،خوارزمی،شیخ بهایی... و صدها یا هزاران دانشمند و علمایی که برای هر کدام هزاران صفحه می توان نوشت،اما کسانی هستند که امروزه جهان به وجود چنین کسانی به خود می بالد، کسانی که شاید برای ما ناشناخته باشند یا از آنها کم بدانیم،ولی در میان مفاخر جهان کاملا شناخته شده اند.

 شما دوستان عزیز با مطالعه ادامه مطالب با تنی چند از اینها آشنا شوید:

دکتر مجید سمیعی

دکتر فیروز نادری

ادامه مطلب...

  

حتما اطلاع دارید که کتاب رکورد های جهانی معروف به گینس،از پر فروش ترین کتابهای حال حاضر جهان می باشد.جالبه بدونید که برای چاپ این کتاب که تقریبا به تمام زبانهای دنیا چاپ شده،48500 لیتر مرکب مصرف شده که اگر کتابهای چاپ شده در سال 2006 کنار یکدیگر قرار گیرند،طول آن افزون بر 471 کیلومتر می شود و وزن مصرفی کاغذ های این کتاب بالغ بر 3858 تن می شود.

حال علی رغم کوتاهی هایی که در زمینه ثبت توانمندی ها و استعداد های ایران شده،به تعدادی از رکوردهایی که به نام ایران ثبت شده می پردازیم:

 نام حسین رضازاده به عنوان قوی ترین مرد جهان که سنگین ترین وزنه را بلند کرده، و علی دائی به عنوان بهترین گل زن ملی و اولین کسی که به حد نصاب بیش از 100 گل ملی دست یافته ثبت شده است.

 طولانی ترین نقاشی جهان هم که به طول 5 کیلومتر و به مناسبت روز بعثت پیامبر به دست نوجوانان تهرانی کشیده شد،نیز در این کتاب به ثبت رسید.

 در ضمن عنوان بزرگترین فرش جهان هم به نام ایران ثبت شده.

 ادامه دارد........


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ