سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 23690
کل یادداشتها ها : 8
خبر مایه


 آیا می دانید که ایران تنها قوم بشری است که از دیرباز و از هزاره ی سوم قبل از میلاد تا کنون همواره یکتا پرست بوده؟

آری،روح توحید و یکتا پرستی همیشه با ایران و ایرانی بوده،روحی که با خلقت بشر در کالبد او دمیده شد،اما چه بسیار بودند مردمانی که  خدای خود را نشناخته و برای رسیدن به حس خدا پرستی،به اشتباه  دست به گریبان مخلوقات بارپروردگار شدند.

ای خدا ای فضل تو حاجت روا               با تو یاد هیچکس نبود روا.

ما که ایم اندر جهان پیچ پیچ              چون الف او خود چه دارد هیچ هیچ.

این همه گفتیم لیک اندر بسیج          بی عنایات خدا هیچیم و هیچ.

آیا بت و بت پرستی مربوط به دوره جاهلیت و یونان باستان بوده و امروزه دیگر رواج ندارد؟نه،اینچنین نیست.با مرور زمان ممکن است که در نوع بت و تعداد بت پرستان تغییر ایجاد شده باشد،اما اصل بت پرستی همچنان ادامه دارد؛جالبه بدانید که در جهان امروز فقط حدود 88 درصد از جمعیت 1.1 میلیارد نفری هند را هندوها تشکیل می دهند.این آمار تا حدودی برای چین و بودایی های این کشور هم صدق می کند.

قربانی کردن کودکان،اهدای هدایا،سوزاندن کودکان بی گناه و.... از جمله اقداماتی بوده که در گذشته برای بت ها انجام می شده،که امروزه هم در بعضی از مناطق دورافتاده آسیای شرقی و آفریقا بعضی از این کارها هنوز انجام می شده.

 در مصر با این تمدن کهنش به هنگام طغیان نیل یک دختر جوان را تقدیم رود می کردند تا از خشمش کاسته شود.

 و یونان باستان نیز به کشور خدایان معروف است،جائیکه برای آب،آتش،قدرت،خشم،نور،زیبائی و ...... خدایانی را در نظر می گرفتند و به پرستش او می پرداختند.

 اما ایران چند هزار سال پیش را که مطالعه کنید،به عنوان نمونه در سخنان داریوش،حس یکتاپرستی و توحید موج می زند.جائیکه از آتش به عنوان یک سمبل برای قداست و پاکی،و از اهورا مزدا به عنوان یگانه خدا نام برده میشده.

آری من به ایرانی بودن خود می بالم.  


  

ایران به عنوان یک کشور استراتژیک،امروزه کانون توجهات جهانی می باشد.از این رو بعضی از دولت های منطقه و دیگر قدرتهای جهانی که در راس آنها آمریکای صهیونیسمی قرار دارد بر آنند تا با ایجاد تنش و یک سری اعمال نیروهای یکجانبه و تند،با ایراد اتهامات دروغ از یک طرف و زیر سوال بردن ارزشهای ملی و دینی ملت ایران سعی در مخدوش کردن چهره ی فرهنگی،مذهبی ایران دارند.

از آن جمله می توان به اتهاماتی اشاره کرد که در زمینه انرژی هسته ای به ایران وارد کرده و راه را برای هر چه بیشتر کردن فشار تحریم های اقتصادی،علمی باز می کنند.

اما جدایی از اینها یکی از اقداماتی که استعمار و استبداد جدید،بر ضد ملتهای مقاوم و مستقل ابداع نموده،سرقت فرهنگی کشور ها می باشد.

منظور از سرقت فرهنگی انتصاب یک سری اتهامات بر ضد فرهنگ یک کشور است که در واقع صحیح و واقعی نمی باشد.و یا اینکه یک سری از ارزشهایی که تشکیل دهنده ی فرهنگ یک ملت است با انتصاب به ملت دیگر،هویت حقیقی آنرا تغییر می دهند.

نمونه های بارزی از این نوع مسائل هم اکنون متوجه ما شده.یعنی فرهنگ و تمدن ملت ایران اکنون دستخوش سرقتی جهانی قرار گرفته که متاسفانه در این زمینه چه مردم و چه دولت و چه جامعه جهانی با دست روی دست گذاشتن و سکوت،به نوعی عدم مخالفت خود را با این مقوله اعلام می کنند.

به عنوان نمونه سینما که امروزه بزرگترین رسانه جهانی می باشد،در اختیار یک گروه یکجانبه گرا با اندیشه های افراطی به نام صهیونیسم قرار گرفته که با انتشار فیلم های واهی و غیر واقعی نقش بزرگی در زمینه سرقت فرهنگی یک ملت مسلمان،حامی حقوق بشر،صلح طلب و با فرهنگ غنی دارد.مانند فیلم های اسکندر مقدونی،300ویا انیمیشن پرسپولیس،که محتوایی جز توهین و دروغ و بد جلوه دادن ایران و ایرانی چه در فرهنگ و چه در دین و مذهب ندارند،که توضیح هر کدام از فیلم ها در بخش های بعدی داده خواهد شد.

اما یکی دیگر از ابتکارات در زمینه سرقت فرهنگی،انتصاب مشاهیر و بزرگ مردان یک ملت،که نماینده تمدن و تاریخ آن ملت است،به یک سری از جوامعی است که با دید کلی متوجه می شویم که در مقایسه با ایران دارای پیشینه پوچ و فاقد ارزش تاریخی هستند.

نمونه بارز این مطلب،ادعایی است که برای مولوی از طرف ترکیه و اخیرا مصر و افغانستان ایراد شده.جالب این است که مولانا جلال الدین بلخی که،شاعر و عارف فارسی زبان متولد ایران،یکی از پایه های فرهنگ و تمدن ایران سر از مصری در آوده که پای در آنجا هم نگذاشته بوده.افغانستان هم که تا همین دویصت و اندی سال پیش جزئی از این مرز و بوم بوده،و تمام فرهنگ و تاریخ خود را را مدیون ایران بوده و هستند،سری در سرها در آورده و مدعی یک گوهر گرانبهای ایرانی به نام مولانا شده.ترکیه هم چون آرامگاه مولوی آنجاست،مدعای وی شده.

به این خبر که از کتاب نیوز نقل شده توجه کنید:

((سازمان یونسکو طی خبری که اخیراً منتشر کرده است، اعلام کرده که این سه کشور برای برگزاری مراسم بزرگداشت سال مولوی به طور رسمی اعلام آمادگی کرده اند.
یونسکو در خبر خود از مولوی به عنوان فیلسوف و شاعری اسلامی یاد کرده و در هیچ قسمتی از خبر به ایرانی بودن و حتی فارسی زبان بودن این شاعر اشاره ای نکرده است.
اعلام چنین خبری از سوی یک سازمان معتبر جهانی بی تردید غرور ملی ایرانیان را جریحه دار می سازد.
در حالی که سه کشور ترکیه، افغانستان و مصر از ماه ها قبل برای سمینارهای بین المللی سال مولوی از مولوی شناسان سراسر جهان دعوت به عمل آورده و برنامه های بی شماری را در این زمینه تدارک دیده اند، مسئولان فرهنگی ایران برای بزرگداشت شاعر ملی خود در سالی که از سوی مهم ترین سازمان جهانی به نام او نامگذاری شده است، چه اقدامی انجام داده اند؟!
برخی از علاقمندان به مولوی می گویند ایران به عنوان کشوری که ملیت مولانا به آن بازمی گردد و اشعار او سراسر به زبان مردم این مرز و بوم سروده شده است، برای بزرگداشت این چهره جهانی نباید تنها به دعوت از یک مترجم آمریکایی اشعار مولوی و اعطای دکترای افتخاری به او بسنده کند.
بعدالتحریر:
به هرحال باید تلاشهای فرهنگی جناب آقای خاتمی در دوران 12 ساله ی وزارت فرهنگ و ریاست جمهوری و گفتگوی تمدنی شان در "یک" جا جواب بدهد دیگر!))
 جالب تر آنست که اخیرا کشور امارات متحده عربی،که تا صد و اندی سال پیش در نقشه جهان جایی نداشته،و چیزی به نام مشاهیر و بزرگان علمی یا دینی برای آنها واژه غریبی است،مدعای آن شده اند که شیخ الرئیس ابو علی سینا،یگانه پیشتاز و نابغه طب و فلسفه جهان، اصلیت اماراتی داشته است.(زکی.....)
 همچنین کشور آذربایجان نیز مدعای این شده که ابو سعید ابوالخیر نیز اصالتا از آن آنهاست.
 به نظر من باید منتظر باشیم تا دیگر مشاهیر ما را هم به قول معروف بقاپند و ما همچنان تنها نقش نظاره گر را بازی کنیم،و با یک ابراز تاسف،به سادگی از آن بگذریم.
 پس اگر فردا کشوری مثلا یک کشور اروپایی ادعا کرد که حافظ مال آنهاست و جشن ها و مراسم با شکوهی هم در این زمینه برگزار کرد و یونسکو هم از آنها حمایت کرد،اصلا تعجب نکنید که (از ماست که بر ماست).

  

 فرهنگی،هنری

البته این بخش نیاز به گفتن ندارد،چون در فرهنگ و تمدن ایران بهترین و مفتخرترین در جهان است.

-داریوش بزرگ،پادشاه هخامنشی اولین کسی است که منشور حقوق بشر را تدوین کرد.

-استاد محمدرضا شجریان محبوب ترین و بهترین خواننده جهانی شهره عام و خاص است.

-استاد فرشچیان از معروفترین نقاشان حال حاضر جهان هستند که آثار ایشان از جمله صحرای کربلا و انتظار در موزه های مختلف نگهداری می شود.

 -یافته های کاوشگری از شهر سوخته زابل،نشان از آن است که ایرانیان این منطقه در بیش از 5000 سال قبل،تمدنی امروزی داشته اند،بطوریکه به شبکه های پیشرفته آبرسانی و ابزار دقیق اندازه گیری مجهز بوده اند.

-ابوریحان بیرونی،دانشمند،ریاضیدان،ستاره شناس و تاریخنگار ایرانی بزرگترین فیلسوف مشرق زمین می باشد، در بسیاری از کشورها نام بیرونی بر دانشگاهها،دانشکده ها و تالار کتابخانه ها نهاده و لقب (استاد جاوید) به او داده اند.

-ابن سینا،دانشمند،فیلسوف و پزشک ایرانی،مشهورترین دانشمند سرزمن های اسلامی با بیش از 450 کتاب می باشد که هم اکنون نیز در دانشگاههای بسیاری از کشورهای غربی در حال تدریس می باشد.

 

 دفاعی،نظامی

-ایران در حال حاضر دارای قدرتمند ترین نیروی نظامی در خاور میانه می باشد.و در جهان هم تراز ارتش هایی چون برزیل و یوگوسلاوی سابق می باشد.

-ایران برای اولین بار در جهان موفق به ساخت موشک های فوق مدرنی شد که بدون نیاز به سیستم othd(سیستم ماوراءافق) قادر به ردیابی و انحدام هدف است.

-آذرخش،نام هواپیمای جنگی ساخت ایران می باشد.این جنگنده مدرن با سرعتی ما فوق صوت قابلیت پرتاب انواع موشک های هوا به هوا و هوا به زمین را داراست.به جوانان متخصص ایرانی خسته نباشید می گوئیم.

-شهاب 3 ،از پیشرفته ترین موشک های جهان با بردی بیش از 2000 کیکو متر می باشد که قابلیت حمل 3 کلاهک همزمان را دارا می باشد.

 

 ورزشی

 -اولین بار در دنیا این ایرانیان بودند که مسابقات چوگان را ابداع و برگزار کردند.قدیمی ترین میدان چوگان جهان هم میدان نقش جهان(میدان امام)در اصفهان است.

-کشتی هم از دیرباز جزئی از زندگی مردان ایران بوده.همچنان که در شاهکار فردوسی یعنی شاهنامه این کشتی بود که پهلوانانی چون رستم را بوجود آورد.

-از سال 2000 تا الآن7سال متوالی است که لقب قوی ترین مرد جهان زیبنده ی جهان پهلوان ایرانی حسین رضازاده است.

-فوتبالیست باسابقه ایرانی علی دایی رکورد دار بیشترین آمار گلزنی ملی در سطح جهانی است.

-هادی ساعی،قهرمان محبوب ایرانی در سال 2006 به عنوان بهترین تکواندوکار آسیا و جهان معرفی شد.

-نام مرحوم تختی و امامعلی حبیبی در لیست افتخارات فدراسیون جهانی کشتی قرار گرفت.

-جوان برازنده ایرانی حمید سوریان قهرمان 2005 تا 2007 کشتی فرنگی جهان شد.

-زنان ایرانی به عنوان اولین زنان مسلمان جهان فاتح بام جهان،اورست در دو سال پیش شدند.

-سالهای 2005 و 2006 جاسم پیشگاهی قهرمان جهان وآسیا و فنی ترین کاراته کار جهان معرفی شد.

-تیم فوتسال ایران سلطان فوتسال قاره کهن و مدعی جهانی است.

-تیم والیبال نشسته ایران قهرمان بلامنازع جهان و المپیک با بیشترین افتخارات جهانی است.

-تیم والیبال نوجوانان ایران هم که امسال گل کاشتند و قهرمان جهان شدند.


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ