سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 23705
کل یادداشتها ها : 8
خبر مایه


 آیا می دانید که ایران تنها قوم بشری است که از دیرباز و از هزاره ی سوم قبل از میلاد تا کنون همواره یکتا پرست بوده؟

آری،روح توحید و یکتا پرستی همیشه با ایران و ایرانی بوده،روحی که با خلقت بشر در کالبد او دمیده شد،اما چه بسیار بودند مردمانی که  خدای خود را نشناخته و برای رسیدن به حس خدا پرستی،به اشتباه  دست به گریبان مخلوقات بارپروردگار شدند.

ای خدا ای فضل تو حاجت روا               با تو یاد هیچکس نبود روا.

ما که ایم اندر جهان پیچ پیچ              چون الف او خود چه دارد هیچ هیچ.

این همه گفتیم لیک اندر بسیج          بی عنایات خدا هیچیم و هیچ.

آیا بت و بت پرستی مربوط به دوره جاهلیت و یونان باستان بوده و امروزه دیگر رواج ندارد؟نه،اینچنین نیست.با مرور زمان ممکن است که در نوع بت و تعداد بت پرستان تغییر ایجاد شده باشد،اما اصل بت پرستی همچنان ادامه دارد؛جالبه بدانید که در جهان امروز فقط حدود 88 درصد از جمعیت 1.1 میلیارد نفری هند را هندوها تشکیل می دهند.این آمار تا حدودی برای چین و بودایی های این کشور هم صدق می کند.

قربانی کردن کودکان،اهدای هدایا،سوزاندن کودکان بی گناه و.... از جمله اقداماتی بوده که در گذشته برای بت ها انجام می شده،که امروزه هم در بعضی از مناطق دورافتاده آسیای شرقی و آفریقا بعضی از این کارها هنوز انجام می شده.

 در مصر با این تمدن کهنش به هنگام طغیان نیل یک دختر جوان را تقدیم رود می کردند تا از خشمش کاسته شود.

 و یونان باستان نیز به کشور خدایان معروف است،جائیکه برای آب،آتش،قدرت،خشم،نور،زیبائی و ...... خدایانی را در نظر می گرفتند و به پرستش او می پرداختند.

 اما ایران چند هزار سال پیش را که مطالعه کنید،به عنوان نمونه در سخنان داریوش،حس یکتاپرستی و توحید موج می زند.جائیکه از آتش به عنوان یک سمبل برای قداست و پاکی،و از اهورا مزدا به عنوان یگانه خدا نام برده میشده.

آری من به ایرانی بودن خود می بالم.  






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ